21 ноември 2006

24% ръст в продажбата на нови коли

Продадените за периода януари - октомври тази година нови леки и лекотоварни автомобили у нас са 32 347, съобщи Investor.bg. Това представлява покачване от 24.07% спрямо продажбите за първите десет месеца на миналата година.
Продадените за периода януари – октомври тази година нови леки и лекотоварни автомобили у нас са 32 347, отчетоха от Съюза на вносителите на автомобили у нас. Това представлява покачване от 24,07 на сто спрямо продажбите за първите десет месеца на миналата година, когато те са достигнали 26 072 нови автомобила. Общият брой на продадените нови автомобили в страната за периода обаче е още по-голям, защото в данните не влизат резултатите на вносителите на Хюндай и Порше.

Ръстът на продажбите се потвърждава и от ръста на приходите от продажби, който според Националния статистически институт за 10-те месеца е 24,6 процента. Въпреки това, през тази година нарастването на продажбите отстъпва на 2005 г., когато те бяха с около 35 на сто повече от предходната 2004 г. Според експерти по-големият ръст в предходните години се дължи на ниската база за сравнение, докато пазарът на нови автомобили у нас вече достига нивата на насищане и ръстовете ще стават все по-малки.

Лидер в продажбите остава Пежо с реализирани общо 3807 автомобила през тази година и дял от 11,77 на сто, но в сравнение с десетте месеца на миналата година тази марка бележи отстъпление – тогава са продадени 3921 автомобила (дял от 15,04%). Тези данни показват тенденция за преразпределение на пазара на автомобилни марки у нас.

За разлика от Пежо, втората по продажби марка – Тойота печели позиции и увеличава дела си на 10,24 на сто (3313 автомобила) от 8,79 процента за десетте месеца на 2005 г., когато са реализирани 2291 нови автомобила. Ръст има и при третата марка – Форд, с продажби на 3069 нови автомобила за тази година (9,49 на сто) срещу 2416 коли или 9,27% за миналогодишния период.

В класацията по продажби през тази година следват Опел, Шкода и Ситроен, които продават повече автомобили като абсолютен брой, но и при тях има загуба на пазарен дял. Печеливши по отношени и на абсолютни продажби, и на пазарен дял са овтомобилите Фолксваген, от които за периода са реализирани 2059 броя или 6,37 на сто от общите продажби на съюза на вносителите на автомобили.

Сред най-продаваните модели и за десетмесечието остават Шкода Фабия, Опел Астра и Дачия Логан.

През първите десет месеца на тази година в страната са продадени също 1677 камиона и автобуса, както и 286 мотоциклета. Така общият брой на продажбите на вносителите от съюза достига 34 024 броя, с 25,57% процента повече от същия период през миналата година.

Само ръстът в продажбите на камиони и автобуси за десетмесечието е 63,77 на сто, като основно е нарастването при камионите. Това показва, че българската икономика се развива, и българските компании инвестират в инвестициионни стоки, сред които са и транспортните средства. Очакванията са и през следващата година именно секторът на камиони да продължи да нараства, защото много компании ще подменят транспортните си средства.

Няма коментари:

ООН с резолюция срещу събарянето на антифашистките паметници

  ООН прие резолюция срещу героизирането на нацизма. В нея изрично се осъжда оскверняването и събарянето на монументи, в памет на хората, ко...